torsdag 12 maj 2011

Det blev ett skrivbord

... Ja, det blev det... Jag ville förlänga min betänketid till efter att flyttfirman varit hos oss i morgon, men det visade sig att det redan var två andra spekulanter på skrivbordet. Det var alltså "take it or leave it" som gällde. Och inte unnar jag någon annat ett 100-årigt fynd?!

I morgon kommer flyttfirman för att "räkna" på den totala flyttvolymen. Jag hoppas att den inte överstiger maxgränsen. Inte för att jag tror att vi gör det, men det är verkligen inte lätt att skapa sig en uppfattning om volymen. Vissa saker har försvunnit under åren i Belgien och andra har kommit till.

Införskaffat i Belgien:


  • Köksbord + 10 stolar

  • Vitrinskåp

  • Skänk

  • Skrivbord + stol

  • Tvättmaskin

  • Torktumlare

  • 4 byråer från IKEA

  • 4 poängfåtöljer

  • Studsmatta

  • lampor

  • lite utemöbler


  • Saker som försvunnit:


  • Bokhylla

  • Gräsklippare

  • lite utemöbler

  • Mattor

  • Förstärkare och annan elektronik

  • lite lampor

  • Kläder

  • gamla lakan och handdukar

  • Städas/ges bort (om vi måste):


  • Billy bokhylla halvhög

  • Billy bokhylla 3 st höga

  • IKEA byråer?

  • Sonens gamla skrivbord

  • Barncyklar

  • Crosstrainer

  • Porslin

  • Böcker


  • I morgon kommer jag att veta bättre. Känns lite pirrigt. :-)



    2 kommentarer:

    1. Ytteligare saker som försvunnit - två termosar.... du får tillbaka dem så fort vi ses!!! Tack för kaffe och lånet!

      SvaraRadera
    2. Vi som precis trodde att vi hade gjort oss av med lite onödigt flyttgods... ;-)

      SvaraRadera

    Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)