fredag 20 maj 2011

Jag blir gaaaaaaaaalen

Hur vi än vänder och vrider så är rumpan bak...

Vi kan inte bestämma oss för var vi ska bo i Frankfurt. Det kan ju kanske klassificeras som ett lyxproblem, men just nu känns det verkligen inte så. Suck. Problemet är att ungarna inte kommit in på den internationella skola som vi hade som förstahandsval. I stället får de nu börja på en annan internationell skola som ligger längre bort fån min mans arbetsort. Först nästa år förväntas de få plats på den skolan som vi önskade från början. MEN, tänk om ungarna trivs på den skolan de börjar på i höst? Tänk om de då inte vill byta nästa höst? Dilemmat är alltså följande:

Ska vi bosätta oss nära den första skolan, den andra skolan eller mitt emellan??? Ska ungarna åka skolbuss eller är det okej att de själva åker med tunnelbana och tåg?

Min man och jag bestämmer oss för olika saker varje dag. Ibland är det Bad Soden som gäller, Ibland Oberursel, Bad Homburg och nu senast Königstein. Geografiskt skiljer det faktiskt ett par mil mellan ställena. Hur sjutton ska vi välja???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)