tisdag 3 maj 2011

Min första tysklandserfarenhet...

... har jag gjort här hemma i Waterloo. Suck!

Maken har skaffat ett tyskt bankkonto (för löneutbetalningar) på någon superbillig internetbank i Tyskland. Idag försökte jag för andra gången i mitt liv logga in på denna internetbank. Då krävdes att man visste bakkontonumret (ok) och PIN-koden (hur var den nu igen?). Jag trodde att jag visste koden, men den var fel. Det skulle visst vara fem siffror istället för fyra. Nytt försök. Fel igen. Ja, men då trodde jag att jag absolut visste och så provade jag en tredje gång... F E L!!! Och vips var kontot spärrat och det som krävs för att öppna det igen är PIN-koden (?!!) och ytterligare en j-vla kod - som jag inte har!

Jag gillar inte tyska internetbanker just nu...

1 kommentar:

  1. åh! Det är som den där Hasse å Tagesketchen (tror jag?) när man behöver legitimation för att hämta ut sin legitimation!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)