tisdag 31 maj 2011

Jaaaaaaaaa! Ett hus!

Nu ska vi skriva kontrakt på ett hus i Neuenhain utanför Frankfurt. Det känns så skönt att allt verkar falla på plats. Huset är jättetrevligt och ligger superbra till i förhållande till skolor och skolbussar och S-bahn. Det finns en lite trädgård och ja, det känns helt underbart!Vi fick säkert 100 interiörbilder att titta på av mäklaren, men de gick inte att kopiera eller spara ner på grund av copyright. Suck. Men så här ser huset ut från baksidan i alla fall. Det är ett eko-hus, så uppvärmningen ska tydligen vara superbillig. Ska bli spännande att se hur det fungerar.

Just nu känner jag mig så otroligt lättad. Självklart kan man oroa sig för allt möjligt och det gör jag ju alltid... Det skulle t ex ha varit väldigt skönt att ha kontraktet underskrivet just nu. Men, men. Det som här om dagen kändes riktigt, riktigt eländigt känns idag riktigt, riktigt bra. Det kanske inte blir så eländigt med Frankfurt (och förorten Neuenhain) trots allt?Förutsättningarna har drastiskt ändrats till det bättre. Frankfurt - here we come! :-)

2 kommentarer:

  1. Yey!! Vad härligt och skönt! Nu kan jag pusta ut, varit lite orolig för dej faktiskt.

    SvaraRadera
  2. Hurra! Sov nu gott fortsättningsvis!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)