tisdag 16 juni 2009

Hemma igen

Jaha, då var jag hemma igen. Vaa???? Skrev jag HEMMA???!! Ja, det gjorde jag visst. Det känns faktiskt som hemma (fast ändå inte). Jag bor ju här i Waterloo nu. Flygresorna till och från Stockholm höll på att ta livet av mig. Jag HATAR att flyga. Jag har fortfarande en alldeles för hög puls som inte vill lägga sig. Ger den inte med sig måste jag nog gå till doktorn. Tror den beror på stress över flygresor, obehagliga beslut i mitt projekt och prestationsångest i stort. Men jag vill inte få en stroke i 40-års åldern. Så, om det inte känns bättre fram över måste jag nog kasa mig iväg till en engelsktalande doktor i alla fall.

Dottern hade varit på studiebesök på en chokladfabrik igår. Hon kom hem med egengjord choklad och ett kilo varuprover. Tror hon inte kommer att käka choklad på länge sedan. ;-)

Sonen är på skolresa i Holland. Vi får mail från skolan varje dag med en kort summering av läget. Så här kan det se ut:

Dear Parents,

Mrs. X reports that yesterday was a very successful day for the Grade 5 students.
After learning about the liberation of Holland at the museum, they arrived at their destination and met the counselors with whom they played some games.
Later, they sketched the bridge and managed to dodge the rain which was at its heaviest when they were in the museum.
The children settled into their rooms and prepared their beds then enjoyed a wonderful dinner of chili and rice, after which there were some more games to enjoy with the counselors.
Lights were turned out at 10:20 p.m. when the children were extremely tired and happy after a great first day.
I'll be back tomorrow !
NN


Snacka om välorganiserat va? Fast jag tycker det är väldigt trevlig att få de här meddelandena. Då känns det lite som att man har koll på vad de håller på med. Fast ändå inte...

Nu hörde jag brevbäraren komma på sin moppe och mitt te har kallnat. Dags att börja göra lite nytta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)