torsdag 18 juni 2009

London

Igår gjorde jag London tillsammans med 60 st ungar i 10-11-års åldern (dotterns årskurs på skolan). Vi gav oss av hemifrån klockan sex på morgonen och kom inte hem förrän vid midnatt.
Reste gjorde vi med tåg - Eurostar. Resan tar bara två timmar och du kommer raka vägen in i London.

Under dagen hann vi med Brittish Museeum i två omgångar och en tvåtimmars bussrundtur i öppen dubbeldeckare. Lunch intogs i form av medhavd matsäck på museets trappa och kvällsmat intogs på McDonald's. Funkade jättebra att åka tåg till London, så nu har jag fått blodad tand. Nu vill jag åka dig igen. Snart. Gärna redan i augusti. Men utan 60 ungar... Jag lider fortfarande av sviterna, även om inte en enda unge gnällde eller bar sig dumt åt. Faktum är att jag är otroligt imponerad av att alla barn uppförde sig så fint som de gjorde. Men det är jobbigt att hålla ihop en grupp på sextio barn, trots att vi var 15 vuxna. Trot om du vill! Skeptiker får gärna erbjuda sig att hoppa in nästa gång. ;-)

Nu längtar jag efter sonen som kommer hem från skolresan i kväll. Så mycket att jag k a n s k e bäddar han säng med nya lakan. Men bara kanske.

Funderar fortfarande (!) på om jag ska spika upp lite tavlor innan sommaren. Måste nog ske ikväll. I morgon får jag gäster på midsommarfest och då vore det roligt om det inte ser ut som ett sjukhus i köket längre. Vi ska grilla, dricka champagne (för det gör man mycket och ofta i Belgien och man vill ju liksom inte vara annorlunda) och bara njuta.

Läste förresten att 1000 apor - Alex Schulmans blogg ska läggas ner. Tänk, min blogg överlever hans! Fast så har jag ju inte skrivit lika länge. Och inte lika provocerande. Och inte lika snuskigt. Och inte lika mycket. Men ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)