tisdag 2 juni 2009

ZlideOn - en smart sak

Har skickat efter en del från Smarta saker, bland annat denna oumbärliga lilla grej. Den heter ZlideOn och räddar trasiga dragkedjor och är verkligen en smart sak! Funkar hur bra som helst. Har fixat sonens träningsoverallsjacka med denna svenska uppfinnig. De är inte helt billiga, men kan rädda dig i nöd och dessutom spara en massa pengar. Tänk vad mycket bra grejer det finns som man inte vet om... ;-)

Dagens upplevelser:

  • Hypnosen som ska göra att jag inte går och småäter... verkar inte funka så bra hittills. Suck.
  • Den tyska mamman som kom och hämtade upp ungarna på morgonen så att jag bara behöver köra en vända till skolan varje dag. Jag hämtade och lämnade av hennes son på eftermiddagen i utbyte. Perfekt!

Dagens humör:

  • Inget vidare...

Dagens inköp:

  • Lila (!) likör - Pisang Ambon med Guarana och Lime. Måste testa att blanda drinkar med denna som ingrediens. Den ser helt overklig ut med sin udda färg. Undrar hur den smakar. Hi, hi.
  • En svart, somrig (?) klänning på H&M (japp, de finns till och med i Waterloo) för 19 Euro.
  • Flygbiljetter till min svågers familj (40-års present) som ska komma hit i augusti. Billiga resor hittas lätt på Mr Jet. Det går att åka billigt till Bryssel från både Göteborg och Arlanda om man är ute i god tid. Från Skavsta kan man flyga med Ryan Air till Holland för en spottstyver. Funkar ju faktiskt också, eftersom det inte ligger så långt bort som man tror. Tar bara en dryg timme att köra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)