tisdag 15 november 2011

Finfina presenter

Jag fick massor av fina presenter till min födelsedag. Mamma och pappa skickade jättefina blommor, maken hade köpt en svindyr gore-tex jacka (som tyvärr var för liten), dottern hade bland annat köpt nya teskedar, en inredningstidning och pysslat i gammal god tradition och sonen hade med syrrans hjälp bakat chokladtårta och dukat fram finfika. Kan det bli bättre??? Jag tror faktiskt inte det.

Sedan hade syrran skickat en bok och polkagrischoklad. Chokladen är redan försvunnen med ungarnas hjäp och boken ska jag påbörja i kväll. Den verkar vara optimerad för vad jag klarar av på kvällen, då den består av små korta noveller.

Svärmor hade sytt en supersöt grytlapp. Fast den är så fin att det känns synd att använda den. Kanske får den en ram, eller får funka som en liten duk i stället?

Måste erkänna att det kändes helt okej att fylla år med så stor uppmärksamhet. Det enda som bekymrar mig är kroppen och hälsan. Jag skulle verkligen vilja ta hand om mig själv lite bättre. Och ändå - jag går med hunden 1-1,5 timmar varje dag, jag tränar två gånger i veckan och ändå ser jag ut som jag gör. Jag äter inte ens hiskeliga portioner. Men jag äter choklad...

8 kommentarer:

  1. "Rund är väl också en form" är det inte så det står på Västgötskansblogg? Ser att hon skrivit en kommentar här hon med!
    Jasså har du fyllt år? Och det har jag missat!
    Hurra, hurra!
    Säg till om du behöver räkost i present?
    Ha en fin dag!
    Kram ifrån Oumberlige Peter!
    PS: Du fick en för liten fin jacka....miss eller baktanke tror du? (ler)
    Tror inte det var en baktanke, dessutom gillar vi män kvinnor som är lite rundare än vad Ni tror att ni får vara!

    SvaraRadera
  2. Finfina presenter! Boken ligger på mitt sängbord och väntar på att läsas. Lättsamt och lättläst tror jag också. Choklad blir aldrig gammal här i huset heller!

    SvaraRadera
  3. Peter: Jag tror inte att det var någon baktanke med storleken på jackan, även om jag tror min man hade blivit glad om jag krympte i den. Däremot misstänker jag att han inte gärna vill köpa något det står XL på, för att jag kanske skulle ta illa upp...

    Västgötskan: Ja, som sagt, rund är väl också en form. Suck.

    Britt Marie: Jag fick iväg mitt lilla paket igår. Det är på väg nu. :-)

    SvaraRadera
  4. Du vet väl att det finns Marabouchoklad på rewe?? Fast inte med polkasmak naturligtvis...

    SvaraRadera
  5. Jag är övertygad om att du är hur fin som helst :). Lite choklad har aldrig förstört någon figur, tror jag, ganska säkert. Men man bli lite gladare, vet jag!
    Hoppas boken är bra!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tusen tack för fina vinster i din bloggtävling! Bildbevis finns på bloggen!

    SvaraRadera
  7. Kul att du gillade vår lilla film :-)
    Här kan du se ur-filmen som setts över 24.000 på Youtube. Då var Rudi ett år och Alf tio.
    http://www.youtube.com/watch?v=um3dJcfl2UM

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)