torsdag 3 november 2011

Höstaktigt

Den senaste veckan har hösten kommit med stormsteg! Kolla bara här:
Maskros som sjunger på sista versen.
Neuenhain i höstskrud
Vinteräpplen
Vårt dagliga promenadstråk - fast baklänges.
Skönt med nedförsbacke för en gångs skull :-)
Frankfurtutsikt för ovanlighetens skull! I en dryg vecka har det bara varit dimmigt när jag velat ta mina bilder.
Frankfurt 3 november 2011 kl 13.
Frankfurt med dramatisk himmel.
Ja, det var dagens bilder. Svågern och hans familj har åkt hem till Sverige och jag har tvättat sängkläder hela dagen. Imorgon kommer nästa gäng... Femte besöket på fem veckor. Phu.

5 kommentarer:

  1. Det är verkligen så himla tråkigt att byta lakan. Kul med gäster- trist med lakan. Lakansberget är ju ändå, i vanliga fall, högre än, än, himalye (hur var nu stavningen?) äh, vi säger Kebenenenekajsa (det var inte heller helt rätt,va?) - äh strunt samma, bergen är ju ändå ungefär lika höga =). Okej, jag spårar ur....är ledig och ska gå och träna. Indoorwalking- utttalas indårvalkiiing ;)

    SvaraRadera
  2. Värst vad du var kul idag då! Oj vad jag skrattade när jag läste din kommentar. Kram.

    SvaraRadera
  3. Härliga livsbejakande bilder som vanligt hos dig!
    Har lite dåligt samvete...ljust som du anade en förändring på min blogg så föll jag tillbaka till ekivoka och lite plumpa skämt, men som sagt döm mig inte för hårt...jag är ju trots allt bara en man! (ler)
    Fast idag får du nya matlagningstips hos mig, blev så glad när jag såg dina baconsköldpaddor, där ser man vilken genomslagskraft bloggandet har!
    Idag har jag Julen som tema på min blogg, visst lite tidigt, men ska det bli Jul så måste man börja itid! Dagens ord blir Köttkrubba....ja jag vet, det låter lite snuskigt, men är helt seriöst...nästan iallafall!
    Stor Kram ifrån Oumberlige Peter!
    Ha det Bäst och var rädd om dig och de dina!

    SvaraRadera
  4. Ja, jag vet att just stavast inte som ljus, kanske julen spökade i min hjärna! (ler)
    /Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  5. Åhhh... Ni har allt det fina kvar. Det sa bara "plopp" här så försvann alla löven. Å tyvärr färgerna också då´ra.
    Nu har det varit grått värre här i en vecka. Typiskt äkta svenskt november väder. ;-)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)