söndag 13 november 2011

Skogspromenad i Königstein

Idag tog maken, jag och hunden en lång skogspromenad. Med oss hade vi en kaffetermos och egenbredda baguetter som maken (!) hade gjort i ordning (medan jag vinterbonade trädgården är bäst att tillägga). Buzz njöt i fulla drag och var varm och nöjd i sitt nya täcke.
Buzz poserar i nya västen. Snygg va?
Solen sken och vi fick en riktigt härlig promenad - mest uppför berget kändes det som... Herre jösses vad bergigt det är här.
Maken och hunden går först.
Jag kommer flåsande efter, eftersom jag måste stanna och ta foton hela tiden.
Lite nerför var det väl också, men då kändes det i knäna i stället. Både på maken och mig. Vi börjar visst bli både gamla och tunga. Ljusspelet var fantastisk, men jag lyckades inte fånga det så bra som jag hade hoppats. Nu måste det helt enkelt bli en annan kamera. Jag vill ta bättre bilder!
Solsken i skogen.

3 kommentarer:

  1. Många berg finns det i Tyskland!
    Ser lite ut som i "min" skog. Men området jag bor i heter "Oberberg" så du kan väl tänka dig hur det ser ut här...

    SvaraRadera
  2. Ni får vända och gå tillbaka samma väg, så blir det i alla fall lika mycket ner som upp. ;-)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)