fredag 27 januari 2012

Tänk vad många vi är

... som jobbar med vår vikt. Det är ju på sätt och vis sorgligt att det är så. Men man behöver ju inte känna sig ensam i alla fall. Vi har alla ungefär samma erfarenheter - det är inte så lätt att gå ner i vikt i praktiken - fastän vi vet hur man gör i teorin. Själv har jag testat flera olika dieter och flera gånger gått ner många kilon på ganska kort tid. Sedan har jag tyvärr varit ännu duktigare på att gå upp i vikt igen. Den här gången försöker jag skynda långsamt, för att kanske hitta en hållbar väg att gå. Men jag känner mig så otålig. Jag vill verkligen att det ska gå fort. Och ännu känns det inte som någon livsstil direkt. Tycker att jag späker mig mest varenda dag. Idag är det fredag. Jag ska träna ett pass och sedan ska jag kosta på mig kaffe med vit tryffellikör ikväll. Det är i och för sig ett schysst substitut till godis, men jag hade helst tagit både och...

8 kommentarer:

  1. Nu kan jag ju inte uttala mig om just dig, men generellt sett är väl det största problemet att människor inte ser det som en långsiktig förändring, utan när de har gått ner 5-10 kg så börjar de äta "som vanligt" igen. Dvs den mat som fick dem att gå upp från början.

    Lycka till (som jag har sagt innan). Små steg. :-)

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  2. Ja, så tror jag nog att det är. Just därför försöker jag skaffa mig en annan attityd. Men det är svårare än man vill att det ska vara. Suck.

    SvaraRadera
  3. Ser hur du kämpar Kära Vän! Vad skulle hända om du gav upp lite?
    (ler)
    Okej, jag vet, man har en gränns som man inte vill gå över, jag ligger precis där, har en liten obehaglig "valk" som känns nu när jag sitter och bloggar!
    Ha en riktigt fin helg!
    Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  4. Den långsamma vägen är den bättre, vad gäller viktminskning. Men ännu viktigare är det att hitta en kompromiss, där man fortsätter att äta av allt - men i rätt mängder.

    Sluta banta - ändra dina matvanor bara!
    Lycka till och ge inte upp!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  5. Lycka till! är helt säker på att du fixar det!

    SvaraRadera
  6. Ja, jo, det är ju det jag försöker med. Att ändra mina matvanor. Fast egentligen är det inte så stora fel på mina matvanor. Det är chokladvanorna det är fel på... Just nu, efter träningen känner jag ett enormt sug efter socker.

    SvaraRadera
  7. Du kämpar bra! det kommer att gå bättre och kännas bättre om ett tag. Sen måste man få unna sig liiiite ibland. man får inte glömma bort att leva också!

    SvaraRadera
  8. Fortsätt kämpa nu! Det kommer att ge resultat! och det bättre du kommer att få det som en livsstil, med tiden både du och jag! (skrattar högt, åt tanken på oss två sittande på ålderns höst sugandes på var sin tumme av söt sug)hihi, kram <3

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)