söndag 24 juni 2012

Koblenz

Igår var jag och maken i Koblenz, ca en och en halv timme här ifrån. Ungarna ville inte följa med, så vi fick en dag på tu man hand. Ibland är det skönt att bara få vara vi två, men igår saknade jag faktiskt ungarna. Det hade varit roligt om de hade velat följa med!
Maken kollar in en karta. Som vanligt.
Utanför en kyrka kunde man köpa billigt fika och hembakade kakor. Det gjode vi! ;-)
Här möts floderna Mosel och Rehn. Man kan ana att floderna faktiskt har olika färg. Syns tydligt när man står där och tittar.
Vi hittade en superfin linbana som gick upp till ett gammalt fort. Den var vi såklart tvungna att testa. Fastän jag är jättehöjdrädd.
Belöningen blev en makalös utsikt och en glass.
Innan vi åkte hem åt vi lunch på en asiatisk restaurang. Dagen var till stor belåtenhet, även om ungarna hade ställt till med ett halvt kaos när vi kom hem. Det var disk, mat, sand, skolböcker... att ta hand om när vi klev innanför dörren där hemma. Och hunden var kissnödig. Typ.

4 kommentarer:

  1. Det blir ju litet mer romantiskt utan barn och hundar...

    SvaraRadera
  2. Det var väl en fin utflykt?! Och inkluderar den tyskt fikabröd kan det ju inte bli helt fel :-)

    SvaraRadera
  3. SV: Du har helt rätt i ditt funderand i om Torsten är mer hårig än Ella och Elof. De två behöver jag aldrig trimma på kroppen, bara klippa skägget ibland. De är alltid släta och mjuka i huden. Torsten däremot behöver trimmas ibland på kroppen för att hålla sig fin. Till uttällning tex.
    Sen till din andra fråga...jag har jättesvårt att ge nåt råd om chihuahua eller kines. Jag tycker väldigt mycket om både och. Mila är en otroligt charmig...väldigt kaxig tjej och kanske lite vassare än kineserna. Men otroligt tillgiven och gosig. Älskar att ligga och gosa och bara vara med. Gå på din magkänsla och kika på många valpar av olika raser du funderar på så kommer du att känna när det är rätt! Blir spännande att se vad det blir!

    SvaraRadera
  4. Gud så mysig utflykt ni hade! Både tråkigt och mys utan barna.
    Man behöver ju träffa varandra utan barnen ibland med... själv om det är vanskligt att inse det ibland...!
    Kram

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)