måndag 4 juni 2012

Mitt alfabet

Här kommer mitt alfabet inspirerat av Fru Venus!

A - Aftonbladet och Ateist
B - Barn och Bildning
C - Choklad och Chihuahua
D - Driven och Driftig
E - Ensam och Envis
F - Förundra och Förfasa
G - Godis och Gotland
H - Hemmafru och Humor
I - Inredning och Intelligent
J - Jul och Jaguar
K - Kramar och Kärlek
L - Lampor och Listor
M - (Mor)mor och Mys
N - Nattlinne och Nyfiken
O - Omtänksam och Ordentlig
P - Promenader och Pappa
Q - Qvinnor Qan (Ja, där håller jag med Fru Venus!)
R - Rolig och Rosig
S - Skratt och Sudoku
T -Trevlig och Tam
U - Undrar och Urban (med långt "a")
V - Vetgirig och Värme
W - Waterloo och World
Z - Buzz och Zelda
Å - Jag
Ä - Älska och Ära
Ö - Önska och Öva
 
Häng på Fru Venus och visa hur just ditt alfabet ser ut!

1 kommentar:

  1. Jaa du, det var skillnad det! Men jag är (med all rätt) förbannad på en expedit, därför blev det så hos mig.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)