tisdag 26 juni 2012

Redan hemma - nyopererad

Nu är vi redan hemma! Veterinären har sin praktik bara 2 km här ifrån och operationen tog allt som allt en timme
Buzz håller på att vakna till. Det enda han rör är svansen när han hör min röst.
Veterinären talade om att det var en muskeltumör som vi hade tagit prov på förra veckan. Muskeltumörer är i sig inte så där positivt, men det finns tydligen olika grader på jävligheten. Jag visade alla knölar och sår (som jag beskrev i inlägget tidigare) och hon valde att skära bort allt - på nosen, frambenet, på låret och under svansen. Den stora knölen på frambenet och den på låret skickas nu för ytterligare analys. Det som var mest oroande just nu är att man ska ta 3 cm runt denna typ av tumör i alla riktningar. På benet var det ju inte möjligt, eftersom då skulle han ju inte ha något ben kvar... Kanske kan man stråla benet, men det skulle hon ta reda på mer om. Beror ju på hur resten av prognosen ser ut och om senor och sådant tål en sådan behandling.

Jag har ingen veterinärförsäkring då Buzz var för gammal att bli försäkrad när vi flyttade till Tyskland. Jag var riktigt orolig över kostnaden för operation och provtagningar. Valde att inte fråga om kostnaden i förväg. Jag ville göra operationen oavsett pris. Nu till den glada överraskningen! Det kostade bara sammanlagt 220 Euro för provtagning i torsdags, antibiotika och operation idag! För mig kändes det nästan gratis, då jag hade plockat ut 1000 Euro från banken i hopp om att det kanske, kanske skulle räcka. Visserligen kostade Buzz tandoperation i Belgien för två år sedan bara 80 Euro en lördagseftermiddag, men i alla fall. Alla hade sagt mig att det är så dyrt med veterinärbesök i Tyskland. Okej. Då har de inte besökt en veterinär i Sverige... som vi kanske måste göra när vi är hemma i sommar för att plocka stygn. Syrrans katt genomgick en liknande operation i Sverige och den kostade 8000 kr.

Okej, nu måste ni alla hålla tummarna för en godartad prognos och snabb återhämtning för Buzz! Det kan både han och jag behöva!!!

10 kommentarer:

  1. Åh vad skönt att ni är hemma igen. Jag har försökt att nå dig. Nu håller vi alla tummar för att denna operation är tillräcklig.
    Till det mer praktiska...vad skönt att det var så billigt.
    Massor av kramar

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att det är över. Nu håller jag tummarna för positiva resultat och snabb bättring!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Vilket snabbt omhändertagande! Oj, vad vi hoppas att Buzz snart är på banan igen , pigg och frisk! Stor kram från oss!

    SvaraRadera
  4. Skönt att det är över, och såklart vi håller alla tummarna här!

    SvaraRadera
  5. men oj vilken tur att han fick snabb operation och redan är hemma!
    Vi hoppas och tror att prognosen och återhämtandet blir god, varm och glad ♥

    SvaraRadera
  6. Tack för snabb uppdatering! Hoppas nu att allt går som det ska framöver!

    SvaraRadera
  7. Tittade in en gång till... stackars Buzz, hoppas att ni inte har det alltför eländigt. Första dagarna efter en operation är ju inte kul, och han kommer väl att ha svårt att gå med sitt jättebandage... lilla gubben, vi tänker som sagt på er.

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Men stackars gubben. Och stackrs dig. Vet hur oroligt det är att ha dom sjuka. Naturligtvis håller vi tummarna för en god prognos! Krya på dig lilla gubben! Kramar från oss till er alla!

    SvaraRadera
  10. Oj oj oj:-((( det gör ont i hjärtat att se den lille bara!;( jag tänker hålla alla tummar och tår jag har att det går bra för honom och han frisknar till sej! Och förslöv är ju bara nån mil från oss i stugan;)! Vore förbaskat skoj att träffs i verkliga verkligheten!;)) krya på sej kramar till vovve, sommarkram te dej!!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)