onsdag 21 september 2011

Jag blir så trött på mig själv!

Här står en brödburk och gapar tomt. Varför då måntro?

Tom brödburk!
Tänkte ta en smörgås och en kopp te till lunch. Men när jag skulle ta fram brödet var det spårlöst borta. Var fasen kunde brödet ha tagit vägen? Kollade matbordet (om det händelsevis låg kvar där), skafferiet, alla bänkar... Ingenstans fanns det.
Brödet ligger i oranga påsen.
Tills jag kom på att jag skulle titta i kylskåpet. Där låg det... Stöööön.
Tyskt bonnbröd - mums!
Gott bröd gör de här i Tyskland i alla fall. Detta bröd köper jag i delikatessbutiken på vår lilla ort. Det kostar 3,50 Euro för en 1/4-dels bit, men räcker lätt fem dagar.

3 kommentarer:

  1. Det där låter som jag, jag är helt hopplös vad gäller var jag lägger grejer:) man ska visst säga det högt; jag lägger in brödet i....." så kommer hjärnan komma ihåg det.:) kram!

    SvaraRadera
  2. Försöker läsa ikapp det jag har missat hos er under en månads tid nu. Härligt att ni verkar ha det bra!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)