fredag 23 september 2011

Min lilla vakthund

Här ligger Buzz och vaktar dörrhålet ut mot gatan. Han är lite orolig, för han brukar inte få vara på den här sidan av huset. Men nu har jag öppnat ytterdörren och solen ligger precis rätt. Klart att min soldyrkare till hund måste få ligga där och spana ut på gatan då. Man kan riktigt se hur stolt han är!
Buzz kollar att det är okej att ligga i dörröppningen. Han får det!
I vanliga fall är han hänvisad till baksidan av huset. Där går han och lägger sig i "sin" solstol, så fort solstrålarna når dit, och så vaktar han trädgården. Så här i slutet av september blir det bara någon timme mitt på dagen innan hela trädgården ligger i skugga.
Buzz i solstolen. Här har han koll på allt som händer.
Det som känns skönt är att han har funnit sig så väl till rätta, trots att vi saknar staket runt trädgården. Visst, jag kan aldrig riktigt slappna av, men han vet väldigt väl vad som är vår trädgård och inte. Min smarta lilla hund.

4 kommentarer:

  1. Vad roligt att se nya bilder på Buzz! Härligt med sol ni verkar ha!

    SvaraRadera
  2. Man ska inte underskatta sina små kineser! Hur har han fått reda på var er tomt börjar och slutar?

    SvaraRadera
  3. Åsa: Jag har talat om var gränsen går... Jo faktiskt. Jag trodde inte att det skulle funka, men jag sa bara : nä, inte där, stopp, kom här... Funkade bättre än vad jag vågade drömma om. Rädslan är att han ska sticka den dag det kommer en löpande tik eller katt förbi, så jag vågar liksom inte helt slappna av. Men jag vet att han vet var gränsen går. Det är helt tydligt.

    SvaraRadera
  4. Som sagt, man ska inte underskatta kineserna :-)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)