måndag 5 september 2011

Oj vad tiden går!

En hel helg utan bloggande! Vad beror det på? Tja, jag vet inte riktigt. Tiden har liksom bara försvunnit utan att vi gjort så mycket. Ungarna har vilat upp sig inför kommande skolvecka genom att läsa läxor och stryka skolkläder... Själv har jag jobbat med ett pedagogiskt sakkunnigutlåtande för en professorsbefordran på ett svenskt universitet. Jag hoppas vara klar med det senare idag. Planen för september är annars att från och med idag börja skriva bok så att tangenterna glöder. Ska försöka få tag på min kollega över Skype idag, så att vi kan prata ihop oss. Ja, för idag har jag fått låna min mans mobila internetuppkoppling (i väntan på det fasta nätet som förhoppningsvis kopplas in på torsdag). En som verkar vara hyggligt (tillräckligt?) snabb.

Jag har precis kommit hem från en timmes hundpromenad efter att ha lämnat ungarna vid busshållplatsen. Vi går dit tillsammans och så hjälper jag min dotter att bära skolväskan. Den är så tung att jag nästan tippar åt sidan när jag hänger den på axeln. Idag träffade jag en trevlig tyska (troligen något äldre än jag och någon storlek större) och hennes chihuahua-gatukorsning som vi kunde gå hela promenaden tillsammans med. Det var kul och så fick jag ju träna min tyska. Hon jobbade som sekreterare på ett sjukhus och har tydligen lite oregelbundna tider, men jag hoppas att jag råkar springa på henne igen framöver.

Nu ska jag sätta på en kopp kaffe, leta fram headsettet så att jag kan skypa och sedan är det bara att köra igång. På återhörande!

1 kommentar:

  1. Aha! Första hundbekantskapen! Hoppas det blir många fler!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)