tisdag 20 augusti 2013

Taggtråd kan stoppa en valp men inte en katt!

Vi måste åka iväg och köpa staket att sätta upp runt trädgården - ikväll! Nu har grannen lagt taggtråd runt sitt trädgårdsland, för att inte katterna (!) ska komma och springa och gräva i landet. Sid och Leo springer genom häcken och i grannens trädgård mest flera gånger om dagen (suck) och jag är jätterädd att de ska göra sig riktigt, riktigt illa.

Tror ta mig f-n att gubben verkligen tror att det är katterna som tassat omkring och grävt i hans land, fastän de blir så glada över hundbesöken varendaste gång. Kan han inte lägga ihop A med B? I annat fall är han rent genuint elak. Hur som helst kan man ju inte ha taggtråd liggande på marken så där. Inte kommer det att stoppa någon katt heller. Men taggtråden kan verkligen skada en tokrusande valp hur mycket som helst!!!!!!!!!! Nu kan jag inte släppa ut hundarna alls förrän vi löst staketfrågan. Det som är mest irriterande är att jag velat sätta upp staket hela tiden, men det har grannarna själva inte velat. Nu föreslog han ett 30 cm högt staket, men det kommer ju inte stoppa hundarna på alla ställen. Jag sa att vi får nog göra det liiiite högre.

STÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖN!

2 kommentarer:

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)