onsdag 22 juni 2011

Fika, fika, fika...

Tjohoo! Ytterligare ett fika! Idag tillsammans med min brittiska och kanadensiska väninna. Vi hade gått med hundarna och blev inbjudna på en kopp kaffe efteråt. Nice! Känner inte någon direkt separationsångest just nu, det känns mest mysigt. Äntligen känns det ju som att jag känner dessa människor. Det har tagit 2,5 år. Undrar hur det kommer att bli i Tyskland? Hur fort kommer jag att känna mig "hemma" där?

Har beslutat mig för att satsa lite extra på att göra det hemtrevligt denna gång. Här i Belgien tog det lång tid innan jag kände mig så modig att jag vågade ge mig ut i butikerna. Förhoppningsvis vågar jag mer nu. Jag tror mig kunna sparka igång min skoltyska igen och sedan tänker jag bara öka. Här ska det pratas tyska och inredas på hög nivå. Är planen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)