torsdag 16 juni 2011

Telefonförsäljning på franska

Ärligt talat, hur kul är det med telefonförsäljare egentligen? Själv lider jag av att sedan barnsben fått mig itutat att man ska vara trevlig och artig mot ALLA. Därför har liksom telefonförsäljare ett försprång när de ringer upp mig. Jag svarar alltid artig med mitt namn och lyssnar igenom hela deras beskrivningar och förklaringar, innan jag försöker ursäkta mig och talar om att jag inte är intresserad. De luttrade telefonförsäljarna kan tyvärr känna av vilken typ jag är med en gång och dessa gånger slutar det obönhörligen med att jag skänkt pengar till någon behjärtansvärd fond, börjat prenumerera på en tidning, bytt elleverantör eller vad det nu kan vara. MEN, se i Belgien har jag äntligen ett MYCKET VÄLFUNGERANDE vapen!!! Jag pratar nämligen inte franska och för en gångs skull är det faktiskt en himla tur! Jag svarar bara att jag inte förstår franska - på engelska - och "klick" så lägger de på i andra änden utan ett endaste ljud mer. Jäkligt oartigt att bara lägga på så där i örat på mig förstås, men oj så sköööööönt att slippa eländet. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)