onsdag 22 juni 2011

Återvinning kan man säga

Idag var jag och lämnade in ännu mer saker till Troc, loppisen där man säljer sina saker på provision. Jag lämnade bland annat in ett cykelställ som man kan sätta på dragkroken, för vi har ingen dragkrok längre. Sedan var det lite allt möjligt som jag hittade i mina gömmor. Ljuslyktor, ett litet vägghängt plåtskåp, oanvända tekannor, ett element mm. Fast jag kom inte tillbaka tomhänt...Hittade en helt otroligt vacker porslinsvas från Ryssland. Den är visserligen blå (=inte min färg), men den var ändå tvungen att följa med hem.Sedan hittade jag två Le Klint-inspirerade borslampor. Först trodde jag att de var original, för skärmarna och foten är exakt som originalet. Men, på de modeller jag hittat på nätet, fortsätter staget igenom lampan och sticker upp ovanför skärmen. Så antingen är detta en annan modell, eller helt enkelt jäkligt välgjorda (nästan lika originalet) kopior. Spelar ingen roll faktiskt. De är coola oavsett.

Tur att inte maken har koll på att jag nästan släpar hem lika mycket som jag släpar dit. :-)

2 kommentarer:

  1. Hej och så bra att du fixat kommentarsfältet :-)

    Av och till kollar jag in din blogg, via Åsas, det var tydligen länge sen, men nu har jag läst ikapp. Så spännande med flytten till Frankfurt! Nu måste jag börja hålla koll och se hur det går för er! Min bror bodde fyra år i Köpenhamn och därifrån flyttade han till Hamburg och blev kvar fem år där, nu är han på väg till Litauen. Det har varit så lärorikt att via honom komma in i olika länders vardagsliv. I och för sig flyttade jag själv till Californien på 70-talet och min man hit till Sverige lite senare. Men det är historia nu.
    Vi håller ögonen på er och Buzz!

    Så skrev jag i morse och kunde sen konstatera att det inte funkade lämna kommentaren. Nu kan jag lägga till att jag beundrar dina loppisfynd, absolut!

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du hittat hit! Välkommen!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)