tisdag 21 juni 2011

Man borde flytta oftare

Ja, i alla fall om man tycker att det är kul att fika! :-) Idag mötte jag min brittiska väninna på fälten och hon ville absolut att jag skulle följa med henne hem och fika. Inte var jag särskilt svårövertalad heller. Först var jag bara tvungen att åka förbi ungarnas skola igen. Sonen hade glömt att ta med sig snacks till franskaklassens avslutningsfest. Så jag fick åka till "Delin" och köpa lite dricka och kex för att sedan leverera det i hans skåp på skolan. Tur att man är hemmafru så att man hinner med sådana här viktiga saker - som att fika och "curla" sina barn...

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Nytt försök. En äldre granne har just lämnat sin lägenhet i mitt hus. Den har tömts under de senaste dagarna. Innehållet har stått i vår hall och på gatan utanför, det har varit omöjligt att inte se vad som burits ut. Kasse efter kasse med trädgårdstidningar. Kasse efter kasse med sådant som vi oftast slänger men som hon kanske inte orkade göra sig av med.
    För mig har flyttar alltid varit tillfällen att göra sig av med sådant som inte längre fyller någon funktion - man lämnar ju alltid det förflutna bakom sig, men ibland klistrar föremål sig fast så att man hålls tillbaka, tyngs ner. En flytt är ett så utmärkt tillfälle att börja skapa sitt nya jag, att aktivt välja vad som ska med och vad som får gå vidare till ett nytt liv hos någon annan.
    Visst är det arbetsamt och litet ångestväckande, men det gäller ju för nästan all utveckling.
    Själv ska jag låtsasflytta idag - jag ska gå igenom högar av böcker som antingen ska ges bort/säljas/slängas, eller sättas in i bokhyllan. Jag låtsas att jag bestämmer vilka jag ska ta med till mitt nya hem...

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)