fredag 17 juni 2011

Vaken

Klockan är halv fem på morgonen och jag ligger här med ångest över det mesta. Värst är att älta min dödlighet, övervikt och eventuella sjukdomar. Sedan dyker ångesten ner och gottar sig i dagens avskedsmiddag för våra svenska vänner och vidare till den kommande flytten till Frankfurt. Det är fortfarande en himla massa saker som inte är på plats.

Utanför mitt öppna sovrumsfönster sjunger fåglarna redan för fulla muggar. Det låter som att jag bor mitt i en djungel, trots att jag ju bor i en av världens mest tätbefolkade länder.

Måste nog gå på toa och sedan göra ett nytt sovförsök. Har trots allt varit vaken två timmar nu.

2 kommentarer:

  1. Usch, en flytt kan kantra mej också. Avskyr när man är mitt i och det inte är någon ordning och reda och saker hänger lösa och allt inte är bestämt och färdigt. Man är väl lite kontrollfreak gissar jag.
    Men jag försöker fokusera på den härliga känslan man får i kroppen när gamla huset är färdigflyttat och städat och klart, och man sitter första kvällen i nya huset med alla saker ditflyttade. När man släppt det gamla och dags att ta tag i det nya.

    Hoppas du somnade till slut. Jag var uppe vid fyra också, men det berodde på spunkvalpen...

    (Får du hundra kopior av mina kommentarer? När jag klickar på "skicka kommentar" så får jag klicka fem-tio gånger innan den går igenom. Vet inte varför, om det har med wordpress att göra för så hade jag inte med blogspot. Tanken slog mig att du kanske får kopior på varena klick jag gör, hä hä.)

    SvaraRadera
  2. Tack för omtanke och lite uppiggande ord! Ja jag somnade om och hade väldigt svårt att gå upp klockan sju...

    Nej, jag får inte några kopior på dina kommentarer. Jag tror faktiskt att det är blogspot som krånglar. Ibland kan jag inte lämna kommentarer hos andra och ibland lyckas jag inte ens kommentera här på min egen sida. Knepigt och väldigt irriterande.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)