måndag 24 oktober 2011

Det börjar bli mörkt...

... på morgnarna. Det är mörkt när vi vaknar vid halv sju på morgonen och när jag följer ungarna till skolbussen är det precis så att det börjar ljusna. Sedan går det fort. När jag kommit upp på kullarna för morgonpromenaden med Buzz är det hyggligt ljust. Så här såg Frankfurt ut idag.
Frankfurt den 24 oktober 2011 kl 07.55
Men visst ser man att det är mörkare nu än tidigare? Undra hur jag ska göra med min morgonpromenad när det är riktigt mörkt? Vägen jag går är inte upplyst, men den ligger ju öppet uppe på kullarna, så helt mörkt blir det nog inte där. Äsch, det får lösa sig när det eventuellt blir ett problem.

4 kommentarer:

  1. Ficklampa. Eller ännu bättre; pannlampa? :-)

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte just på det imorse när jag körde iväg sonen. Förut strålade solen och nu är det riktigt mörkt.
    Du får väl söka dig en ny runda - eller gå lite senare - eller ta med dig lampa!
    Men vi ska inte klaga här nere i "södern" för i Sverige är det mörkt mycket längre!

    SvaraRadera
  3. Elle: Nä, man ska inte klaga. Antar att det är ungefär som när vi bodde i Belgien. Det var aldrig mörkt före halv fem på kvällarna. Morgnarna kommer jag inte ihåg...

    Västgötskan: Ja, pannlampa kanske. Det är inte så dumt!

    SvaraRadera
  4. Pannlampan har varit monterad på mitt huvud i någon månad redan. Utan den tar vi oss inte ut morgnar och kvällar här under nästan halva året. De nya med flera lysdioder i är rena rama strålkastarna, ibland får jag känslan av att jag bländar bilister med den :-)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)