söndag 16 oktober 2011

Gross Feldtberg

Idag har vi varit och besökt Gross Feldtberg tillsammans med mina föräldrar. Vi tog en fika inne på restaurangen innan vi gick en runda uppe på toppen och tittade på den vackra utsikten. Berget är närmare 900 m högt och dag var det riktigt kallt där uppe. Brrrr.

Makalös utsikt.
Men solen sken och det var bra uppvindar, så en hel del draktlygande entusiaster hade samlats på en öppen plats för att just flyga drake. Det var kul att se att minst hälften av människorna som flög drake var vuxna...
Det såg så läckert ut med den klarblå himlen och alla färgglada drakar. Tyvärr var det svårt att få med alla på en bild. Men här är i alla fall ett par.
Ikväll ska vi åka och hämta barnen vid tåget. Sonen ringde just och talade om att de skulle kliva på tåget i Bryssel. Nu längtar jag efter mina "småttingar"! :-)

5 kommentarer:

  1. Åh, vackert! Det som saknas i Julita är några höga berg och djupa dalar!

    SvaraRadera
  2. Så läckert! Apropå flyga drake får det mig att tänka på boken med samma namn. Rikigt otäck. Har du läst den? Om inte - gör det.

    SvaraRadera
  3. Jösses, verkligen en kanon-utsikt!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)