lördag 5 januari 2013

2 x magsjuka

Sonen blev magsjuk på flyget hem från Sverige. Det är fyra dygn sedan. Han kräktes dock inte förrän vi kom hem, senare på natten. Tömde magen och sedan var det över. Eller över och över. Han var väldigt seg dagen efter så klart.

I natt var det dotterns tur. Förloppet ser väldigt lika ut. Illamående i 6-9 timmar innan kräkan med stort "K" kommer. Verkar som att ingenting liksom lämnar magen innan dess. Och så vänds magen ut och in. Färdigt! Fast illamåendet och svagheten sitter i idag med.
Hundarna tar hand om sjuklingen. Lägg märke till hur Sid liksom kramar om hennes huvud! Buzz ligger bredvid och värmer henne, så att hon ska bli frisk. Vilka godingar va?!
Får se hur jag och maken kommer att klara oss. Dottern lagade asiatisk mat åt oss innan hon blev dålig... Och nä, jag tror inte att det är matens fel, fastän vi först trodde att det var den som orsakade sonens magsjuka. Men två gånger med matförgiftning i samma  vecka - skulle inte tro det.

Gårdagens positiva överraskning:
Sid och Buzz har sovit i våra sängar två nätter i rad. Sid vill ligga uppe vid ansiktet. Han är väldigt försiktig och ligger väldigt still, så egentligen är det inga problem Men i natt kände jag att jag ville ha tillbaka min säng. Trodde nog att Sid skulle stå nedanför och gråta och att Buzz skulle bli lite stukad. Icke! Jag bäddade åt Sid på en kudde nedanför sängen. Där gick han och lade sig när jag visade bädden och så somnade han där och sov lugnt och stilla fram till i morse. Buzz läste tydligen av situationen utan att jag sa något, så han la sig i sin korg (i vårt sovrum) direkt. DÄR FICK JAG för att jag alltid ser en massa problem till och med de som inte finns!

Gårdagens mindre trevliga överraskning:
Sid kissade på granen! Inte mindre än två gånger, trots ganska tät rastning. Granen åkte ut och svabben fram. Snart åker "kulorna" på Sid också...

5 kommentarer:

  1. Kanske inte så snällt av mig att le, men kunde bara inte låta bli när jag läste ditt inlägg idag. Allt så mysigt och gott med de små fyrbenta och så kom kissningen på granen som en härlig avslutning! Hoppas maken och du klarar er ifrån kräksjukan. Den hängde som ett tungt moln här över oss hela nyårshelgen, men nu har jag bestämt att mannen inte hade kräksjukan för någon borde ha blivit smittad.
    God fortsättning på helgen!
    Melodys matte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp. Här är det vardagsdramatik så det förslår. ;-) Två steg framåt och ett bakåt.

      Radera
  2. Så gulliga de se ut tillsammans!
    Hoppas ni andra klarar er!

    SvaraRadera
  3. Sid tycker nog att den som ställer ett träd inne i huset får räkna med att det används... Sött foto! Hoppas att ni håller er friska!

    SvaraRadera
  4. HAHA JA DE GOA HUNDARNA, och tråkigt med magsjuka på barnen!

    Skönt att sonen väntade med kräkningen tills han kommit hem så ni slapp med skräcken(i flyget).
    Kram

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)