måndag 21 januari 2013

Mer snö

I natt har det kommit mer snö. Inte så att man blir imponerad som svensk, men ändå. Nu är det faktiskt riktigt med snö här i alla fall. Fast jag är gladare när det är grönt och lite varmare. Undrar när det vänder?
Ett is-glaserat fönster.
Ungarna är hemma från skolan på grund av väglaget. Det var faktiskt riktigt igensnöat i morse när jag var ute med hundarna, men jag antar att med tyskarnas effektivitet blir snart vägarna bara med hjälp av plogar och... salt. Vi har fortfarande isskorpa på fönstren sedan isregnet igår.
Sista resten från julen. En sent blommande amaryllis.

4 kommentarer:

  1. Jag tänkte precis skriva det; snö...? Ser mer ut som is. ;-)

    SvaraRadera
  2. Ett svar på din kommentar: Jag klär mina hundar väldigt olika beroende på hund och väder och längd på promenaden. Sen tror jag naturligtvis att mina är lite mer härdade. Det måste de vara för att klara av att gå ut och pinka i typ 35 minusgrader som vi alltid åker på nån period varje vinter. Men då är det bara snabba kissvändor på gården. Torsten som inte är lika naturlligt naken som Ella och Elof klarar sig väldigt bra med ett Hurttas värmetäcke när vi har mellan 0 och 10 minus, sen måste han få fleeceoverall under. När jag Ella och Elof går längre promenader på vintern så är det fleece och värmetäcke som gäller. När det blir kallare så åker även Hurttas oranga fleeceoverall med nåt värmemembran på. Det stora problemet här är tassar och öron när det är riktigt kallt. Det blir fort tasskramp och öronen är väldigt utsatta. Däremot om hundarna ska ut på en snabbkiss på gården så pälsar jag inte på dom alls. Vintern är lite trixig med nakenhundar här uppe...helt klart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt svar! :-) Ja, dina hundar är nog lite mer härdade än mina... Och som sagt, korta promenader funkar med betydlig mindre kläder (eller inga alls). Tyvärr vill inte mina hundar springa ut på gården och kissa när det är kallt. Hur gör du då? "Slänger" ut dem eller ? ;-)

      Radera
  3. Usch så otäck med sådan där is. Vi råkade ut för det när vi var på väg till fjällen för två år sedan.
    Bilen blev som glaserad och det gick inte se ut genom rutan, fick stanna och knacka bort is.
    Här vid sydkusten har vi haft snöoväder idag. Bara två minus men är riktigt råkallt.
    Nu räcker det med vinter för oss här.
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)