söndag 20 januari 2013

Varning! Total isgata och underkylt regn

Under eftermiddagen har det fallit underkylt regn som totalt "glaserat" omgivningarna. Bilen har en tjock isskorpa som är i princip omöjlig att hacka bort och vägarna är som värsta isbanan. Hundarna och jag halkade ut vid sex-snåret i kväll och jag var väldigt, väldigt tacksam över mina broddar på skorna. Hundarna gled än hit och än dit, som Bambi på hal is. Tack och lov blev de inte skrämda, utan bara väldigt betänksamma. Sid genomförde en mycket bra promenad då han började gå med en gång och sedan sprang på i bra tempo trots blåst, isregn, superhalkan from hell, salt och kyla. Buzz var bara duktig som vanligt men ville gärna hem så fort som möjligt. Och det gick verkligen så fort som bara var möjligt för en gångs skull. Tack Sid!

Redan nu har man beslutat att stänga ungarnas skola i morgon. Vägarna är såphala och det är totalt vansinne att ge sig ut på vägarna. Väderutsikterna för i morgon är väl riktigt dåliga antar jag. Nu återstår att se om min make kommer iväg till jobbet imorgon bitti. Jag hoppas att han är så klok att han stannar hemma om det är trafikkaos på vägarna. Tyvärr är han inte alltid så klok...

5 kommentarer:

  1. Håll er hemma! Den största trafikolyckan någonsin i Sverige hände nyligen i Skåne p.g.a. halkan.

    SvaraRadera
  2. Ja, ge er inte ut i trafiken på isgatorna! Ut och gå lite på broddar och klor i stället. Kul att läsa att det går stadigt (?) framåt med lille Sid!

    SvaraRadera
  3. Ja var försiktiga - det var lär bli lååånga köer på ortopedakuterna (som man inte vill hamna på överhuvudtaget, men särskilt inte en dag med blixthalka...)

    SvaraRadera
  4. Usch usch..bli hemma alla!
    Här krockar de så plåtverkstäderna kommer gå med storvinst.
    En dag hit eller dit..
    Hoppas vädret stabiliserar sig. Inge kul att ha såpagator
    kram

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)