lördag 5 januari 2013

Hoppande markör - en lösning!

I snart två månader har min dator gjort mig totalt galen. Markören har hoppat hit och dit så fort jag skrivit en text. Så otroligt frustrerande och enerverande. Men så fick jag en snilleblixt (okej, det tog ett tag men i alla fall) och så sökte jag på nätet efter en lösning. Då hittade jag en rekommendation på ett litet program som man kunde ladda upp och nu är problemet löst! Tog typ några få minuter och sparar mig MASSOR med irritation. Jag känner mig så fruktansvärt smart så det inte är klokt ;-). Kvar är bara mina gamla vanliga stavfel, men nu kan jag inte längre skylla på att markören hoppar omkring vart tionde tecken jag skriver i alla fall. Så skönt!

Programmet heter Touchfreeze och jag hittade det här: https://code.google.com/p/touchfreeze/

3 kommentarer:

  1. Men OJ! Jag har samma problem på min laptop, därför använder jag aldrig den, för jag blir så otroligt irriterad när bokstäverna inte kommer i rätt följd!
    I morgon, när jag är pigg, ska jag absolut testa länken!

    SvaraRadera
  2. Ja, det måste du testa. Det verkar verkligen göra susen. Inga problem ännu i alla fall. Så himla skönt. Jag höll också på att bara ge upp och slänga "skiten". Man blir ju galen när den håller på sådär. Nu när jag skrivit denna text har det inte hänt en enda gång. Tidigare idag, hade jag fått korrigera minst tio gånger, på bara så här kort text. Läste fler kommentarer om programmet och alla var lika glada och nöjda. Vad det riktigt gör vet jag dock inte...

    SvaraRadera
  3. Wow, tack! Trodde jag skulle vara tvungen att köpa ny dator - nu verkar allt funka som vanligt igen! Ett sådant mirakel :-)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)