lördag 26 januari 2013

Det är aldrig tråkigt att ha hund...

Tja, det beror förstås på hur man ser på det, men alltid händer det något. Läste idag på Åsa Nilsonnes blogg, Två små hundar och en matte, om ett uppfriskande hundslagsmål. Funderade på vad som har hänt bara de senaste 15 timmarna här hemma:
  1. Sid snor parmaskinka från soffbordet, när vi dukat fram lite italiensk buffé till fredagsmyset. Han är snabb som en vessla och mycket fräckare än Buzz någonsin varit.
  2. Klockan tre i natt vaknar jag av att Sid precis varit på toaletten och kissat. Låter ju bra, men han missade toastolen och pinkade ner hela badrumsmattan i stället. Har jag missat att säga till sista "manliga" tillskottet i familjen att man måste hålla i snoppen när man kissar? Det är äckligt när man kissar utanför...
  3. Buzz är lite nere på morgonen och vill inte ha något att äta. En stund senare kräks han på äkta mattan och då förstår man ju varför han inte var så sugen på mat alldeles nyss. Maken skriker, Sid skyndar dit och slickar upp det värsta. Inte för att verka otacksam, men den hjälpen hade jag inte behövt. Okej då tycks Buzz tänka. Jag kan väl spy på andra äkta mattan i stället då, så att även du får något att torka... Då skriker maken ännu mer och flyr fältet. Men som van tvåbarnsmor torkar, skurar, tröstar och baddar jag. Hunden. Inte maken.
Som sagt. Vem har sagt att det är tråkigt?

6 kommentarer:

  1. Märkligt att även Shakira var kissnödig klockan tre i natt, men hon väckte mig så vi var ute och vandrade i 15 minus grader på folktomma gator
    i lilla Västervik. Kan det vara fullmånen som spökar med dem?
    Önskar er alla en trevlig helg även om den verkar ha börjat lite
    extra livligt!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  2. Fniss...liiite körig morgon ser jag...först trodde jag sid var dina barn men när jag kom till att sid slickade upp kräket insåg jag ( eller hoppas innerligt iaf) att det är dina hundar...fniss...måste läsa vidare på din blogg känner jag :)
    Ps tack för påhälsningen på min blogg alltid kul med läsare :)

    SvaraRadera
  3. hahahaa precis så där är det :-D

    SvaraRadera
  4. Men oj! Vilken cirkus! När jag läser det här tänker jag på hur otroligt enkel Rudi är att ha som familjemedlem. Han är så okomplicerad, sover, äter kissar och bajsar när och där han ska. Har aldrig knyckt någon mat och har aldrig skällt. Kanske är han tråkig när man jämför, men han passar så bra in här hos oss.
    Hoppas Buzz kryar på sig snarast!

    SvaraRadera
  5. Förlåt att jag sitter här och skrattar.... Men lite kul låter det. Åtminstone för en annan som inte behöver ta hand om allt! ;-)

    SvaraRadera
  6. Jo vi fnissar också, fast med mycket medkänsla. Det är inte kul när det händer, men för en liten hund som Sid som var mager och hungrig när han kom måste det ju vara oemotståndligt både med Parmaskinka och en begagnad frukost...
    Vi skickar en tanke till Buzz - inte kul att må illa när man ska äta på morgonen.
    Det går inte att lämna Zelda ensam med exempelvis Parmaskinka på ett lågt bord. Hon anser att den är hennes om den är obevakad...

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)