måndag 7 januari 2013

Lugnet har lagt sig över hemmet

Sonen har migrän och maken har dragit ut en kindtand. Dottern Facebookar och jag tar en titt på datorn. Hundarna har fått käka upp kebabköttet som blev över när vi åt köpe-kebab. För en gång skull blev det lite över, när båda "pojkarna" hade mist matlusten. Köttet mixades med torrfodret. Gissa vad som gick åt först?! ;-)

Kort avrapportering på hundfronten:
  • Promenaden i morse gick toppenbra MED koppel. Bar Sid ner till skolbussen och sedan satte jag ner honom när vi kommit till våra fält. Han började gå med en himla fart. Direkt! Jag var helt svettig när jag kom hem, fastän vi bara gick den korta rundan på fälten.
  • Buzz har druckit och kissat hela helgen - som om han fått diabetes. Pratade med veterinären ikväll som sa att den troliga orsaken var en av de sprutor han hade fått i torsdags. Om det inte blir bättre om en vecka ska vi dock ta blodprover och kolla upp allt. Men Buzz är pigg och glad, så förhoppningsvis är det bara det. Phu!
  • Inga olyckor inne. Tack gode gud för att jag slängde ut granen...
  • Två små kisspauser ute i trädgården - utlockade med löfte om lite ostjakt gjorde både Buzz och Sid vad de skulle. Praktiskt, men det håller väl tyvärr inte i sig när Buzz slutar kissa så mycket. Just nu vill han kissa så fort han är ute och då gör Sid likadant.

7 kommentarer:

  1. Det är i alla fall ingen konst att ta reda på om passet tillhör Sid. Hundar måste vara chippade för att få pass, det är bara ett be veterinären som säkert har en chipläsare att kolla nästa gång du går dit.
    Klappa Buzz från oss, hoppas att han redan mår bättre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Buzz kissar fortfarande, man kanske inte fullt lika intensivt. Men han är på gott humör och vid gott allmäntillstånd. :-)

      Hade faktiskt tänkt fråga veterinären om chippet redan när jag var där före jul, men glömde det. Hon kollade inte heller spontant upp det, vilket hon i och för sig kunde ha gjort. Grejen är att jag inte hittar chippet när jag känner igenom honom. Det ska vara insatt vid vänster skuldra, men sedan kan de ju vandra omkring lite. Men jag hittar inte det någonstans. Han är ju tunn och utan päls, så man borde kunna känna det tycker jag. Buzz chip kan jag känna. Det har flyttat sig från nacken ända ner till framsidan på bogen. Huruvida han har ett chip eller inte återstår alltså att ta reda på. Ska be veterinären kolla nästa gång, som antagligen blir vid kastrationen lite längre fram i vår. Spännande fortsättning följer...

      Radera
  2. Svar
    1. Buzz och (särskilt) Sid hälsar tillbaka till alla pudeldamer. :-)

      Radera
  3. Låter som det flyter på riktigt bra med hundarna! Kebabkött i torrfodret, det är väl som en dröm
    för en liten hund!
    Ha en riktigt bra dag!
    Kram från
    Melodys matte
    Melody skickar nospussar till de fyrbenta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kebabkött är väl inte riktigt BARF, men ganska nära... ;-)

      Radera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)