torsdag 24 januari 2013

Fryser inte om öronen - längre...

Vad gör man om man har en liten hund som har stora utstående öron, tunna som fladdermusvingar och det är -6 grader kallt?
Man får helt enkelt "hitt på nå't". Och det gjorde jag faktiskt när vi stod där och väntade på skolbussen och huttrade i morse...
Sid med benvärmare som toppluva.
Men resultatet drabbade även mig, som fick en praktisk lektion i hur stor skillnad det är med benvärmare och utan benvärmare. Jag kunde ju känna skillnaden mellan de båda benen. Kan meddela att det är mycket,mycket skönare och varmare MED benvärmare. Gärna en på varje ben. ;-)

12 kommentarer:

  1. Haha, vad gulligt!
    Själv gick jag en runda i skogen och pulsade i snön vid -12 grader. Fast det var inte alls så kallt eftersom luften är torr nu. Kom hem genomsvettig istället.

    SvaraRadera
  2. Nöden har ingen lag! Det där var ju uppfinningsrikt och fiffigt!

    SvaraRadera
  3. Här började vi dagen med minus 19 grader så både matte och hundar hade behövt benvärmare!
    Får väl ta en tur och se om det finns några kvar på rean, så vi kan ta en längre promenad i morgon.
    Bra tips!
    Kram Melodys matte

    SvaraRadera
  4. Hihi se så söt han er med luvan på!
    Kul att du fick känna på hur det måste vara att vara hundar utan päls...
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det är inte dags att skaffa thermobyxor/skidbyxor?
    Det är som som gör att jag kan vara ute och härja runt med lillskiten nu när det ändå är ner mot -20C

    SvaraRadera
  6. Vad gör vi inte för våra små... :-)

    SvaraRadera
  7. hihi lillen!
    Mina Italienare hade små mössor som var så sköna och varma men en viss valp har tuggat sönder dem ... Här kan du beställa om du vill http://vinthunden.se/

    SvaraRadera
  8. Tänk vilken tur att du e så påhittig, men dina benvärmare väcker minnen i från 80-talet då de var "inne" ett litet tag. Men jag gjorde dock misstaget att ta på dem en dag till gymnasiet när jag inte fick på min något under de supertajta jeansen som man också skulle ha o så låg de där o så såg varma o sköna ut när tempen var nere på -20 o man skulle ut o vänta på bussen. Fast jag kan ju säga att jag blev ut kikad för de var inte av den där modellen som du har att de värmer vristerna utan mina var till att täcka benen ända på låren.
    Jag blev "honmedbenvärmarna" de resterande 3 åren på gymnasiet o det med ett sarkastiskt flin av tjejerna o ett lyckligt leende av killarn, men mindes de gjorde de...men som tur e kan man ju säga att jag gick ju på ett tekniskt gymnasium så det var ju övervägande killar där!

    Kramis från en Pockethexa som tycker att det e så kul att få se de olikheterna mellan de två länderna som det där med att skotta o slata bort all snö på en gång o här i huvudstaden o dess förorter där får man vara glad om de plogar när det har kommit en halv meter snö men då tar det några dar innan det blir gjort...
    PS; vi hade -18 i går morse o då var jag glad att jag slapp gå ut, vissa fördelar med att va sjkpensionär o ha en sköldpadda som husdjur för de behöver inte komma ut o rastas förrän det är minst +25 grader ute. <;-p
    DS

    SvaraRadera
  9. Flin...vad gör man inte för sina små :)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)