tisdag 22 januari 2013

Håhå vad jag är bra!!!!!!!!!!!!!!!

Förra veckan tog jag tag i TRE SURDEGAR!
  1. Jag fick ÄNTLIGEN tummen ur och skickat in min ansökan om lärarlegitimation. Det har inte känts så aktuellt, eftersom jag inte längre arbetar som matte och fysiklärare på gymnasiet. Men det kanske jag vill/kommer att göra i framtiden. Nu är det i alla fall gjort. Phu.
  2. Och när jag ändå höll på, så kontaktade jag min gamla rektor på Komvux, för att få ett intyg på min pedagogiska skicklighet så att jag även kan söka lektorslegitimation. Jag hade en sådan himla tur att jag fick tag på henne, trots att Komvux i den form jag kände det inte längre finns och rektorn är pensionerad sedan flera år tillbaka. Lektorslegitimationen kan jag dock inte fysiskt söka förrän jag fått papper på min lärarlegitimation, så det lär väl dröja ett par månader.  Men intyget från min gamla Komvux-rektor är med lite tur redan på väg till Tyskland och jag är så himla glad att hon kunde hjälpa mig. :-)
  3. Jag har skickat in en jobbansökan till den internationella skolan som ungarna går på. Man får enligt deras webb-ansökningsmodell tydligen inte välja vilka jobb man vill söka själv, men, men. Det ligger mig tyvärr i fatet att jag inte undervisat på gymnasiet på 12 år, fastän jag tycker att jag undervisat i hela mitt vuxna liv! Visserligen på högskolan, men ändå. Dessutom har jag ju faktiskt två barn som håller mig "up to date". :-)
Det ni kära föräldrar, mormor, andra närstående och aktiva bloggläsare! Snacka om kreativitet! ;-) Är man en desperat hemmafru så är man.

6 kommentarer:

  1. Tummen ur och tummen UPP!
    Bara å gratulera att du är duktig :)
    kram <3
    Fia

    SvaraRadera
  2. Heja! Hoppas allt går enligt planer och önskningar nu!

    SvaraRadera
  3. Ur desperation föds handlingskraft? Du får väl säga att undervisning på högskolenivå är en TUNG merit för en gymnasielärare. Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Heja dig! Du vet att jag håller tummarna för dig ♥

    Jag kommer tillbaks till dig ang. det där med ansökningar. Det är min surdeg...
    Tack gulle dig för att du erbjuder dig att hjälpa.

    SvaraRadera
  5. Härligt, tänk att du er så duktig och tar tag i surdegar!
    Ja det behöver jag göra med...

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)