fredag 4 januari 2013

Presenten - en jäkla besvikelse

Skulle ge min make en GPS-klocka i julklapp var det tänkt. När han packade upp den visade det sig att jag hade fått fel klocka. Den som jag släpade med mig hela vägen från Tyskland till Sverige i jul var bara en vanlig sportklocka som registrerar puls och tid. Okej. Det var inte jag som hade tagit fel, utan försäljaren. Tack och lov kunde sonen intyga där på julaftonskvällen att jag verkligen hade haft för avsikt att köpa just en GPS-klocka, för han var med när jag köpte den. Igår åkte jag för att byta den. Visade sig vara ganska besvärligt, då jag hade köpt den redan den 22/11, men det löste sig i alla fall. Köpte med mig en ny klocka med GPS och naturligtvis därför ännu dyrare. Den fick maken i födelsedagspresent i morse (han fyller 46 år men trodde själv det var 47...).
Bild hämtad från: http://store.nike.com/us/en_us/?l=shop,pdp,ctr-inline/cid-100701/pid-579301
Var det rätt??? Nääääääääääääää. För nu vill han ha en klocka som inte bara mäter sträckan, utan även en som mäter höjdskillnad mm. Nu ger jag f-n upp. Tror det är dags att sluta ge julklappar och presenter till min man och andra vuxna. Jag har definitivt en tappad sug. Blä.

5 kommentarer:

  1. Den ser väldigt proffsig och sportig ut. Hade jag gärna tagit emot som present. Vilken lyx!

    SvaraRadera
  2. Har försökt nå sonen och gratta men kommer inte fram.

    SvaraRadera
  3. Presenter till vuxna män är inte lätt! Är det någon som skulle behöva en GPS klocka här, så är det jag.
    Mannen har ett jäkla lokalsinne och vet varifrån han kom och ska, men jag är riktigt duktig på att
    tappa bort mig.
    Önskar Dig och hela familjen en riktigt Trevlig Helg!
    Melodys matte

    SvaraRadera
  4. Gratta honom från oss alla, trots otacksamhet... hehe förstår din känsla dock

    SvaraRadera
  5. Du kan hälsa honom att min gps (som på pappret mäter höjdmeter) inte är 100 % pålitligt heller, och de små marginalerna som skiljer på backer och planmark är skitsamma. Säg till honom att lägga på 100-200 meter på sträckan om han springer kuperat, och sen kan han vara NÖJD!! :-P

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)