fredag 5 februari 2010

Faktor? Faktum? Fakta!

Att det ska vara så svårt att lära sig ytterligare ett språk?! Själv har jag haft en vecka av extra dålig svengelska. Det är precis som om hjärnan inte orkar med längre. Jag hör till och med själv hur illa det låter, men lyckas liksom inte få till det ändå.

Nu på morgonen när jag körde ungarna till skolan skulle sonen berätta om hur tråkigt några kompisars föredrag var här om dagen.

- Mamma, det var bara en massa "faktorer"?
- Öh, vad? sa jag.
- Äsch, jag menar att de bara berättade om en massa "faktum", säger sonen och ser samtidigt lite konfunderad ut. Han hör att det inte låter bra, men vad?
- Vad är det du säger, säger jag och börjar långsamt förstå vad det är han är ute efter. Men han hinner faktiskt tillslut rätta till det alldeles själv.
- De presenterade bara en massa FAKTA mamma...

Att det ska vara så svårt??! Hi,hi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)