fredag 12 februari 2010

Fredag och sverigebesökare

Ikväll kommer ungarnas svenska kompisar på besök. Som de har längtat! De har inte träffats på nästan 15 månader, så det lär bli ett kärt återseende. Själv måste jag väl sätta igång och städa... Dammsuga, svabba golv, sortera tvätt och bädda gästsängarna. Vilken fredagskväll att se fram emot. STÖN.

Idag fick jag en oplanerad lunch på ungarnas skola. Jag var där och lämnade in min dotters maskeradkläder som hon hade glömt på morgonen. Då träffade jag min brasilianska väninna och vi bestämde oss för att ta en soppa med bröd i skolans matsal. Soppan och brödet kostade 1, 05 Euro! Billigaste lunchen på evigheters evigheter. Soppan var dessutom god - Tom Yum soppa!

Några bra saker:
  • Ungarna har sportlov från och med idag.
  • Solen tittade fram idag på eftermiddagen och det är fortfarande ljust och blå himmel ute.
  • Jag har världens gulligaste ungar!
  • Jag äger en fantastiskt trevlig hund!
  • Huset är inte i totalkaos...
  • Jag har redan handlat (fy farao vad skönt).
  • Ungarna har redan börjat städa sina rum.

Några mindre bra saker:

  • Det är fortfarande kallt ute
  • Jag mår inte bra i kroppen. Är högröd i nyllet, men blodtrycket verkar vara okej. Konstigt.
  • Jag måste städa hela fredagskvällen (för att jag inte gjort det tidigare).
  • Jag har ingen lust att laga mat.
  • Maken har inte kommit hem ännu *längtar*.

Ja, det är väl dagsläget kan man säga.

1 kommentar:

  1. Hyfsade listor skulle jag säga ;-) båda två! Ha en skön helg! Kanske du får en laddning godis från Sverige...

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)