tisdag 23 februari 2010

"Matlagningskurs"

Idag har jag varit på "matlagningskurs" för uttråkade hemmafruar. Så mycket "kurs" är det förresten kanske inte heller, men vi träffas 6-8 personer och lagar mat tillsammans för att avsluta med att äta upp den. Dagen till ära gjorde vi en fyra (!) rätters måltid. Första rätten var squashkakor med vit getost, ruccola och en balasmicodressing med bland annat curry och russin.Sedan hade vi gjort vi en fänkålssoppa som var jättegod och enkel att göra.
Huvudrätten var torsk, (egengjord) pesto och krämig fisksås med paprika och gräslök.
Till efterrätt blev det vita chokladmoussehjärtan med röd grapefrukt och apelsin.
Vi började laga mat vid halv tio och kl halv ett var vi färdigätna. Snacka om att vara effektiva! Sedan fick jag skynda mig hem för att rasta hunden... som jag är lite orolig för. Han har fått en konstig knöl på ena frambenet som ser lite suspekt ut. Ska ta honom till veterinären ikväll, så får vi se vad han säger. Förhoppningsvis kan han lite engelska, för annars blir det svårt.

3 kommentarer:

  1. Usch. Håller tummarna för dåggen.

    SvaraRadera
  2. Maten ser supergod ut! Vad skönt att det ordnade sig för vovven.

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Var gick du på matlagningskurs i Waterloo? Ny i Brysselområdet och även jag nybliven hemmafru med sysselsättningsbehov. Tack på förhand för svar!!!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)