lördag 27 februari 2010

Vakna eller sova på rätt sida?

Usch vad jag är på dåligt humör! Lördagsmorgon och allt känns bara trist och oinspirerande. Tror jag har vaknat på fel sida... Eller så har jag sovit på fel sida, som min dotter en gång gjorde. Hon vaknade upp och var på ett eländigt humör och sa att hon "sovit på fel sida". Åh sa jag, har du det lilla gumman. Ja, sa hon. Men du mamma fortsatte hon, vilken sida är den "rätta sidan"??? Den här när jag tittar in mot väggen, eller den här när jag tittar ut mot rummet...

Saker som förpestar min lördagsförmiddag och som kanske till och med kommer att förstöra hela min dag för att jag är så dum att jag låter det påverka mig:
  • Högar med ren och smutsig tvätt
  • Obäddade sängar
  • Dammråttor i tredje generationen - minst! Och de förökar sig nu i en exponentiell hastighet. Hugga!
  • Grått väder och regn
  • Olustkänsla
  • Uttråkningskänsla
  • Hemlängtan, fast ändå inte
  • TV-spelande make och son
  • Räkningar som måste betalas
  • Smutsiga fönster

Saker som jag borde sätta mig och skratta mig lycklig över i stället så att mitt liv blir långt och härligt:

  • Friska och fantastiska ungar och make
  • En himla massa plusgrader (+11) och JUST NU faktiskt en solstråle!
  • En gosig hund som snusar bredvid mig
  • Ett varmt hus
  • En händelserik vecka som gått
  • En himelskt doftande kopp kaffe...

Men lite stackars är jag väl i alla fall??? Det tycker i alla fall jag... *surar*

3 kommentarer:

  1. Vännen - det är helt normalt att inte alltid vara på topp. Men försök att fokusera på det positiva,du har en hel helg med familjen framför dig och du slipper all rackarns snö som vi har här i Gurkstan.

    Ha en trevlig helg o hälsa familjen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag känner mig onormal som aldrig är på topp :-(((

    SvaraRadera
  3. Jo lite, men ta mig 17 inte mycket!! Det var ju en massa positiva saker :-) Måste vi skicka över lite bilar?

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)