fredag 26 februari 2010

Konstnär är man väl inte

...fast man försöker ju ändå ;-) Här kommer några tavlor jag gjort på sistone. Den första tavlan (80 x 100 cm) har min målarkompis, som blev så kär i bilden, fått. Idag började det lite väl gulligt. Tavlan (80 x 100 cm) är inte färdig, men den såg ut så här när jag lämnade den.Efter det gulliga bestämde jag mig att måla så fult jag kunde... Och nog blev det fult alltid. Synd att man lyckas med just den ambitionen, men inte med de andra. Men denna tavla (80 x 100 cm) är inte heller färdig. Den kan nog bli ännu ett snäpp fulare!

4 kommentarer:

  1. Vad då ful? Det heter intressant i konstnärskretsar ;-) Visst är det kul!?

    SvaraRadera
  2. Ha, ha. Ja, INTRESSANT ska det förstås vara. ;-) Det är skitkul att måla!

    SvaraRadera
  3. Den du kallar ful tycker jag bäst om. Skulle gärna haft den på min vägg. =))

    SvaraRadera
  4. Ja, de "fula" brukar bli de mest spännande i slutänden. De två översta tavlorna är väldigt platta och intetsägande. "Svensson"-kladd...

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)