tisdag 2 februari 2010

Sotaren

kom hit i morse och städade skorstenen och gasförbrännaren (som värmer huset). Allt var nästan löjligt rent och fint, vilket sotaren kommenterade Det var dock nödvändigt att göra det ur ett försäkringsperspektiv. Hemförsäkringen gäller nämligen inte annars! Så 205 Euro senare har vi alltså ett papper på att det är okej, vilket det ju var redan innan...

I helgen hade vi besök från Sverige. Det var en gammal kollega, hennes sambo och son som var här. Det var riktigt roligt! Min man och kollegans sambo är löjligt lika i sina intressen och kunskaper. Och min gamla kollega är bara en så fantastisk människa och vän. Vi hade det jättetrevligt, även om det kändes som att vi på något sätt åt oss igenom hela helgen. Vissa måltider bättre än andra. Den bästa var i alla fall vår lördagskväll på Thai Square. En fantastiskt bra restaurang här i Waterloo. Me like! Ibland tror jag att man har för stora ambitioner med vad man vill att folk ska få uppleva. Nästa gång ska jag sänka garden och bara vara.

Igår kom en konstnär från Sverige på besök. Det var hos henne jag målade hela förra våren. Jag saknar det verkligen jättemycket, även om mina målningsdagar hos en annan svensk väninna också är jätteroliga. Fast på ett annat sätt.

Både igår och idag har jag sjuka barn hemma. Det innebar idag att jag var tvungen att avstå från hundträningen idag och målningen igår. Riktigt, riktigt tråkig att missa den. Men ibland måste man bara acceptera att det inte alltid blir som man tänkt sig. Suck. Men jobba har jag i alla fall hunnit göra. Mina 30 % är i verkligheten mer än 50 % för tillfället. Det är en hel del nya arbetsuppgifter att göra. Kul med omväxling.

Sonen fyller år i morgon. Måste fixa lite födelsedagspresenter idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)