söndag 14 februari 2010

Fånga solen?!

Jonas Gardell beskriver mycket målande på sin blogg om att fånga solen. Och när jag såg hans bloggrubrik tänkte jag genast - ja, hur f-n gör man??? Låter lite som "fånga dagen" och känns faktiskt lika omöjligt också! Det visade sig att även han har problem...

Men så tänker jag att vi bor ju på betydligt sydligare breddgrader (Waterloo), så vi borde ju inte ha några problem. Fast det har vi. Här solar man sig minsann inte på ett bra tag ännu. Det snöar ute. Igen. Trots att det inte snöar i Belgien... Var sjutton tog växthuseffekten vägen? Jag skulle gladeligen köra ett par mil extra för att få upp gradtalet ett par snäpp! Kom igen alla vänner - lägg gasen i botten, flyg, spraya gör vad ni kan! Så kanske det ääääääntligen blir lite varmare?!

2 kommentarer:

  1. Jag börjar undra om solen kommer att visa sig mer överhuvudtaget, och NÄR den gör det och alla denna j...a snö smälter så kommer vi att dras med översvämmningar i ett par veckor :-/

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)