söndag 28 februari 2010

Strormen vrååålar utanför mitt fönster

Ja, det är sant! Det är SKITVÄDER här just nu. Regnet vräker ner och det viner runt knutarna på huset. Planket bakom klätterrosen svajar betänkligt i stormen. Hoppas vid min gud att det inte ger sig av likt en svala i vinden. Ungarna får hålla sig inne. Jag är rädd att det ska komma något flygande i luften. SÅÅÅ mycket blåser det. Och mitt uppe i denna blåst kan jag bara skratta mig lycklig över att jag tog en lång och härlig hundpromenad på fälten i varmaste solsken så sent som igår. Undrar hur det går för min lil(l)a krokus?

3 kommentarer:

  1. Oj, hoppas det hålls kvar hos er (sorry) vi har grått och tjockt och slasksnö... no news.

    SvaraRadera
  2. här snöslask blärk....funderar många gånger på hur onödig snö är egentligen:))

    kramen på dej!!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)