tisdag 23 mars 2010

Årets första humla

flög mot fönstret alldeles nyss. Trots att det är grått på himlen är det typ 17-18 grader ute. Ser tyvärr betydligt kallare ut...

Idag har jag varit på matlagningskurs igen. Tyvärr var jag inte lika flitigt med kameran denna gång. Jag åt mest ;-) Denna gång blev det:
  1. Tomattartar med scampi och ajo blanco (en slags vit dressing)
  2. Grön ärtsoppa med mynta och basilika
  3. Kycklingfilé med potatis- och jordärtsskockrösti samt grönsaksratatouille
  4. Hemgjord kiwisorbé

Smarrigt så in i vassen! Kändes som en riktig påskmiddag, med goda lite annorlunda smaker och en grön skir synupplevelse. Nu måste jag fixa lite god mat till familjen i helgen och köpa den där glassmaskinen som jag och dottern pratat om så länge!

3 kommentarer:

  1. Uj vad det lätt gott, och mycket! Rekommenderar glassmaskin, har ett superbra recept på glass :-)

    SvaraRadera
  2. Snabba på med receptet! Jag måste ju ha något att skylla på om jag ska kunna köpa en maskin... ;-)

    SvaraRadera
  3. Du ger mig hopp!!!!! om en vår.... har det kommit så långt hos er.... här har det snöat i 2 dar o nu regnar det lite så det ska bli riktigt moddigt o blött.... hunden är som en stor lerpöl när hon kommer in.... läste din dotter lilla arbete där om bilar o skrattade gott....:) er sophantering skulle inte jag villa ha... här hackas det på soppåsen om man lämnar den på trappen medans man knyter skorna.....:) Kram Annika

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)