onsdag 3 mars 2010

Jaaa. Jag. Har. En. Lydig. Hund!

Igår var vi iväg och tränade våra hundar igen. Med tanke på förra veckans utfall hade jag knappast några förhoppningar... Inte hade jag hunnit träna så mycket heller, då hunden mått dåligt och det bara gått fyra dagar mellan denna och förra träningen. MEN. Se då plötsligt är min hund som förbytt. Han tittar, stannar, sitter och kommer på kommando! Hundtränaren sa: -Jag ser att ni tränat mycket! Hmmm. Ja, förra veckan ja.... Men som sagt. Den gången fick jag ingen utdelning alls. Det tog Buzz igen denna gång! Gulleponken!

Lärdom 1: Det som inte funkade förra veckan kan plötsligt funka denna!
Lärdom 2: Min hund är faktiskt ganska läraktig trots allt.
Lärdom 3: Skaffa en greyhound...

Ha, ha. Den sista lärdomen kommer sig av att hundtränaren hade några "rescue dogs" på sitt hundpensionat. Fem svarta "förbrukade" greyhounds fanns det. De var såååå trevliga hundar. Kan inte förstå hur de kan behandlas som avfall efter sin "karriär" som racinghundar. Jag blev helt käääääääääär! Nästa hund kanske blir en sådan?! Läs gärna mer (på flamländska tyvärr) på Greyhounds Rescue Belgium.

2 kommentarer:

  1. Det är som med Sonen. Han skulle spela "upp" på gitarr efter jullovet; klämde till med en 5:a och fick beröm för idogt övande - utan att ha tagit ett plink på den i löpet av lovet!

    SvaraRadera
  2. Hur 17 kan man dumpa sina hundar när de tävlat klart? Knäppa typer... Kul att det gick bra för er :-)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)