söndag 28 mars 2010

Glad hund!

I morse var Buzz fortfarande lite seg från gårdagens sövning och operation. Men han var hungrig och törstig, vilket inte var så konstigt med tanke på den ett dygn långa fastan. Efter ett antal korta promenader under dagen fick han springa på fälten ikväll. Gladare hund har jag aldrig skådat!!! Dottern hade tagit med en leksaksboll som hon kastade. Normlat bryr han sig inte alls, men i kväll sprang han efter den, plockade upp den, slängde iväg den själv, ruskade den "dödade" den och jagade vidare med "bytet" över fälten. Till synes helt obekymrad över att munnen är nyopererad. Fantastiskt kul att få se. Inte utan att jag undrar om han haft lösa tänder under längre tid än jag vetat? Det kanske till och med var tur att de där första tänderna for loss? Tänk om han haft tandvärk länge utan att jag fattat? Hur som helst, han verkar glad och totalt obekymrad över dramatiken de senaste dagarna. Skönt! :-)

I förmiddags gjorde jag ett jättehäftigt fynd på loppisen utanför Carrefour. Jag ska ta bilder och lägga upp i morgon. Orkar inte i kväll. Känns som om klockan blivit tillbakaflyttad en timme i stället för framflyttad... ;-)

I eftermiddag har dottern och jag varit och sett Alice i Underlandet på 3D-bio inne i Bryssel. Filmen var riktigt bra.

5 kommentarer:

  1. Ja man kan ju undra hur det är att ha munnen full av lösa (och smärtande?) tänder - hu!
    Nyfiken på ditt loppisfynd!

    SvaraRadera
  2. Desperata människor gör mig glad! Härlig blogg måste jag säga!
    Kram ifrån Peter!

    SvaraRadera
  3. Inget är som en glad hund! *mitt hjärta fylls*
    Skönt att det verkar ha gått bra med läkningen. Inga problem med ätande när det saknas en massa tänder?

    SvaraRadera
  4. HUnden äter helt obekymrat. Fortfarande lite trött kanske, men annars heeeelt okej! :-)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)