fredag 26 mars 2010

Neeeeeej igen! Buzz skadad!

Idag åkte vi till fälten för att göra en "dog walk" tillsammans med två brittiskor, en bichon frise och en labrador. Förut gick vi flera gånger i veckan, men på sistone har det varit långt mellan gångerna. Buzz älskar dessa promenader! Idag var han lika glad som vanligt och försökte få labradoren att börja leka. De sprang jämsides med varandra och plötsligt gnydde Buzz till. De hade sprungit in i varandra och först trodde jag kanske att han hade blivit trampad på. Sedan får jag se att han står och slickar sig runt munnen. Det kommer blod! Jag går fram men det ser inte så farligt ut och jag antar att han har bitit sig i tungan. Det slutar blöda ganska snabbt och han ger sig av på nya äventyr. Något spakare än innan, ja visst. Men det är klart att det gör ont i tungan resonerar jag. Tio minuter senare ser jag inte något blod, men vill ändå kolla hur det ser ut i munnen. Och då ser jag det! TVÅ framtänder i underkäken är borta!!! Han har slagit ut dem! Oj vad ledsen jag blir. Men vad fasiken gör man? Ikväll när veterinären har öppnat (kl 17) ska jag låta honom titta Buzz i munnen. Det är inte öppet just nu och det känns inte som att det finns någon anledning att jaga jourveterinär heller. Buzz sover på rygg med benen i vädret och tycks med tanke på omständigheterna tämligen opåverkad. Men jag har så dåligt samvete som i förra inlägget gnällde på att han inte ville utföra kommandot "sitt"... Vad betyder det när hunden har skadat sig? Inte ett dugg kan jag säga! Han är ju världens underbaraste "fulhund" man kan ha!!! Och inte blev han snyggare med två tänder mindre i underkäken heller... Snyft :-(

6 kommentarer:

  1. Stackars Buzz...men tur ändå att han inte verkar ha ont. Ge han en kram från oss...

    SvaraRadera
  2. Tur i oturen att han ändå verkar ta det med ro! Nu hoppas vi att det löser sig med Buzz!
    Ha en mysig fredag!
    Tack för kommentaren hos mig.

    SvaraRadera
  3. Aj aj Buzz! Paja om honom från oss, och du, ingen idé att ha dåligt samvete för vad du tyckte igår! Kram

    SvaraRadera
  4. ojoj! så synd om honom! hoppas det blir bra ändån utan under-tänder:)

    fredagskram!

    SvaraRadera
  5. Tyvärr har ju många nakna CC sköra tänder (samma anlag som "stänger av" pälsen påverkar tänderna). Stackars er alla, låter inte kul. Kan du göra något för att rädda de tänder han har kvar?

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)