fredag 5 mars 2010

En gammal vän

...hörde av sig på mailen idag (igår faktiskt, men jag läste det idag)! Åhhh, så glad jag blev! Det är roligt när folk tänker på en, men ännu roligare när de skickar ett brev. Faktum är att jag har fått ett par sådana mail och brev på sistone (och nu får jag plötsligt dåligt samvete för att jag precis kommer på att jag inte svarat på ett av dem...). Det händer så mycket i mitt så händelselösa liv just nu, så jag hinner liksom inte riktigt med ;-) Samtidigt har jag ju hur mycket tid som helst när jag bara går hemma och jobbar de tider jag själv vill. Fram till denna vecka har det varit massor med jobb faktiskt. Men nu har man beslutat att flytta fram en av mina kurser till hösten i stället. Det blir nog jättebra, för då hinner jag göra kursen så där bra som jag drömmer om. :-)
Kontrollera stavning
Idag har jag varit jätteduktig på morgonen. Jag har rastat hunden på fälten och vikt ett ton tvätt. De ni! Inte strukit den, , för det är liksom inte jag. Jag köper skrynkelfria kläder om det går, vilket det sällan gör... Så det mesta jag bär är väl halvsläta eller halvskrynkliga kläder beroende på hur man väljer att se på saken. Min make däremot, stryker alltid sina skjortor innan han går till jobbet. Det tycker jag är imponerande. Han till och med syr i sina knappar om de faller av! Mig går det nämligen inte alls att lita på. Inte i det fallet i alla fall...

Nu måste jag kila. Hej hopp!

3 kommentarer:

  1. Jag saknar riktiga brev, snigelpost, det var tider det! Fast jag skickar vykort ännu, det göt jag. Synd bara att folk är så dåliga på att tacka...

    SvaraRadera
  2. Oj, jag känner mig verkligen träffad appropå det där tackandet. Det är ju lite roligt att få respons på sina ansträngningar förstås.

    SvaraRadera
  3. Min man stryker också sina skjortor själv, det ska han få fortsätta med!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)