lördag 27 mars 2010

Typ 7 tänder fattigare...

...är numera min hund. Operationen gick bra och veterinären fick ta bort ytterligare fem lösa tänder förutom de två han tappade i går. Ska man nu se eländet från den ljusare sidan så syns inte Buzz underbett lika tydligt längre. Inga tänder sticker fram...Fick åka och hämta honom strax efter klockan sex i kväll. Sedan har han legat nerbäddad under en filt hela kvällen. Strax innan vi skulle gå och lägga oss fick han gå ut och kissa. Gissa om det blev en långkiss?!

Veterinärförsäkringar hör inte till vanligheterna i det här landet, så jag har ingen. Men kostnaden för operationen blev inte särskilt dyr - 80 Euro = 800 SEK. Vaccineringen mot kennelhosta kostade 20 Euro och rabiestestet kostade 50 Euro. Antar att det är ganska billigt med svenska mått mätt?

Skööönt i alla fall att allt verkar ha gått bra. Nu hoppas jag att min hund slipper att ha ont i munnen och att allt återgår till det normala.

God natt och tack för alla snälla kommentarer!

2 kommentarer:

  1. Skönt att allt gick så bra!!

    SvaraRadera
  2. Ojojoj vilken bravad din hund varit med om .... måste ju ha varit en rejäl smäll när så många tänder skadades.... otur... men nu får vi hoppas allt ordnar upp sig o han blir pigg o glad igen lilla vovven..... han får väl lite extra gott nu völ???... Kram Annika

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)