onsdag 10 mars 2010

Bloggångest och idétorka

Hela detta år har det nästan forssat blogginlägg ur min dator. I några dagar har jag nu bara haft totaltorka och inspirationen har liksom inte infunnit sig hur jag än försökt. Detta inlägg skriver jag mest för att försöka bryta den negativa trenden. Tänker att om jag inte låter prestationsångesten bygga bo, så kanske det inte hinner bli kroniskt i alla fall.

Ikväll var jag och köpte rollerblades, hjälm och skydd till dottern. Hon har börjat åka tillsammans med en kompis och de har jättekul ihop. Men min dotter har kört runt i makens rollerblades a la storlek 43. Det var helt enkelt dags att köpa ett par i mer lämplig storlek. Vi lyckades hitta ett par som dessutom går att justera mellan storlek 38- 41. Helt fantastiskt, om nu hennes fötter skulle få för sig att fortsätta växa. (Till historien hör att hon är snart 12 år och har storlek 37/38 och storebrorsan som är 13 år har bara storlek 35. Tänk er vilken katastrof. För båda två ;-)). Och inte var det några skitskridskor heller. Kostade många pengar gjorde de. Fast det gjorde det för två veckor sedan också, då sonen fick motsvarande utrustning men en skateboard i stället. Herre jösses vad dyrt det är att ha barn. Uj, uj. Man behöver ju inte skämma bort dem med grejer säger min mamma. Det räcker med kärlek! Mina ungar tycker att det går bra med både och!!!

Ikväll bokade vi biljetter hem till Skåne i påsk. Då ska det bli lite konstrunda och diverse inköp av kaviar, kaffe och jeans från Lindex. Dottern ska följa med en kompis till Österrike och åka skidor i två veckor i stället. Jäkla frifräsare! Nu måste jag bara lösa hundfrågan också.

Igår tvättade jag alla fönster i köket. Inte ett halvår för tidigt... Nu är det bara alla andra fönster i huset kvar. STÖN.

På fredag ska jag få min "medical pedicure" och få mina tånaglar fixade. Sedan är det bara att ta tag i håret igen. Jag tror att jag ska följa med min brittiska väninna till Toni & Guy den här gången också. Jag har inte varit hos frissan sedan november, så nu tycker jag att jag kan vara värd en bra klippning igen. Fixar nog färgen hos en lokal "klåpare" dock. Man kan ju inte slösa hur som helst ;-)

4 kommentarer:

  1. Är du från Skåne??! Varifrån?
    Jag åker också hem till påsk...

    SvaraRadera
  2. Kan Buzz inte följa med?
    Undrar Åsa

    SvaraRadera
  3. Osloskånskan: Njae... Jag kommer inte från Skåne, men mina föräldrar bor där i vår gamla sommarstuga. De bor uppe på hallandsåsen, på skånesidan.

    Åsa: Nej, han är visserligen rabiesvaccinerad men jag har fortfarande inte "bevis" på att han är immun. Dessutom känner jag att två flygresor kanske stressar honom onödigt mycket. Vi ska bara vara i Sverige fem dagar. Men i sommar måste han förstås komma med!

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att se att du är på G igen, och det här var väl ett bra inlägg, vi fick veta massor! Vädret hos er? Kram

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)