lördag 27 mars 2010

Buzz opereras just nu

Vi har varit och lämnat Buzz hos veterinären. Jag var med när de sövde honom. Insomnandet var väldigt lugnt, men sedan fick han kräkreflexer. Det kändes otäckt och han andades lite oregelbundet. Veterinären visade åtminstone ytterligare TRE lösa tänder! Jag fattar då rakt inte hur den där smällen har tagit. Som det ser ut nu kommer han knappt ha en tand kvar som syns nere i framkäken. När Buzz sover skulle veterinären passa på att ta blodprov för att kolla rabiesresistens och ge honom en spruta mot kennelhosta. Bra när de kan göra en del besvärliga saker samtidigt i alla fall.

Veterinären ska ringa vilken minut som helst nu. Han sa att det brukar ta 2-3 timmar innan hunden vaknat. Då får jag hämta honom och pyssla om honom här hemma i stället.

5 kommentarer:

  1. Men hu, jag sitter och är tok-orolig här hemma nu. Måste genast lugna mig med ett glas lördags-rött.

    Men hur funkar det med tänder på en hund egentligen, får han vara tandlös då och äta mjuk mat i resten av sitt liv?

    SvaraRadera
  2. Jag funderar på samma som Viola, hur ska det gå utan tänder? Hoppas han snart får komma hem och mår bra.

    Du borde ta en titt hos mig :-) Kram

    SvaraRadera
  3. Hua, vilken sväng! Tänker på er och hoppas att Buzz återhämtar sig snabbt!

    SvaraRadera
  4. Tänderna var säkert redan lösa, så hade det inte hänt på just den promenaden hade det hänt rätt snart ändå - men det finns många nakna kineser som lever länge och tillsynes utan några större problem med mycket få tänder...Finns det ngt du kan göra för att skydda dem han har kvar?

    SvaraRadera
  5. o.lilleplutten. hoppas han vaknar till utan ont eller något, och att han kan käka trots lite färre tandsingar...kram!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)